Download dit E-book gratis!
Direct Toegang
X
Download dit E-book gratis!
50% Complete
E-book met 38 gezonde recepten en ontdek hoe je gezonder leert leven!

Page content

Homemade ijsjes

article content

Homemade ijsjes

De zomer is onlosmakelijk verbonden met ijsjes. De Cornetto Classic bevat 246 kcal en de Magnum Classic zelfs 260kcal. Heel lekker, maar dus ook een bron van calorieën. Veel calorieën in slechts enkele happen. Het is zomer en dan wil je juist op de calorieën letten.

Wil jij toch genieten van een ijsje in de zomer zonder al te veel calorieën binnen te krijgen. Wij hebben de oplossing voor jou, we hebben voor jou een verantwoord ijsje. Het is ook nog snel en eenvoudig klaar te maken.

Ingrediënten

  • 250 gram magere kwark;
  • Frambozen of ander rood fruit;
  • Zoetstof, bijvoorbeeld honing of vanille aroma;
  • Een blender;
  • Een bak, geschikt voor in de vriezer.

Bereidingswijze

  1. Doe twee handjes frambozen of ander rood fruit in de blender en voeg 250 gram magere kwark toe.
  2. Blend het geheel tot een roodkleurig en egaal mengsel;
  3. Voeg de zoetstof toe, honing of vanille aroma (geen suiker) en blend het geheel nog een keer.
  4. Stop het mengsel in een bak en leg het in de vriezer.
  5. Laat het voor direct gebruik minimaal 30 minuten in de vriezer liggen.

Haal wanneer het lekker weer is de bak weer uit de vriezer en schep er bolletjes van. Maak het ijsje helemaal af met wat extra vers fruit.

Deze zomer geen Ben en Jerry’s, cornetto’s of Magnums, maar TLV ijs!

Video: Gezonde ijsjes maken

Tip:

Laat het ijs niet te lang in de vriezer liggen, de smaak en structuur gaat na zo’n twee weken snel achteruit.

Comment Section

0 reacties op “Homemade ijsjes

Plaats een reactie


*