Download dit E-book gratis!
Direct Toegang
X
Download dit E-book gratis!
50% Complete
E-book met 38 gezonde recepten en ontdek hoe je gezonder leert leven!

Page content

Interview: High-Performance trainer Evert Maris

article content

Interview: High-Performance trainer Evert Maris

Evert Maris

Evert Maris zou je kunnen kennen van EPTtraining.nl, Everts onderneming in (personal-) training van groepen sporters en individuen. Daarnaast is Evert werkzaam als High-Performance coördinator in het Sportcomplex Koning Willem-Alexander in Hoofddorp en verzorgt hij Bootcamps in de regio Kennemerland. In het verleden heeft Evert ook video’s gemaakt voor Workout Squad. Kortom, genoeg kans dat je Evert al eens in de buitenlucht, in de gym of op het internet bent tegengekomen.

MotivatieKrachttrainer Evert Maris

Evert haalt zijn motivatie uit het werken met mensen die hij een positief product kan leveren en de waardering die hij daarvan krijgt. Evert probeert met EPT mensen uit een negatieve vicieuze cirkel te halen waarin veel mensen zich bevinden. Hij doet dit door gebruik te maken van o.a. positieve coaching.

Krachttraining in het leven van Evert

Evert heeft in zijn jeugd veel aan waterpolo gedaan en is daar voor het eerst in aanraking gekomen met krachttraining. De echte obsessie is gekomen toen hij te zwaar was voor een functie als duikinstructeur!

Inmiddels is Evert gek op de sport ‘powerlifting’. Bij powerlifting moet er zoveel mogelijk gewicht worden getild met de squat, het bankdrukken en de deadlift. Evert is aan het trainen om bij het komende NK-“RAW”-Powerlifting in de top drie te eindigen. Hiervoor traint hij ZES keer per week.

Everts Personal TrainingInterview met Evert Maris

Everts Personal Training traint op locatie, in het park of bij mensen thuis(in de tuin). Evert beschikt over een groot aantal materialen en komt met zijn spullen bij de klanten over de vloer. De doelgroep die Evert nu bedient, zijn vooral ondernemers met weinig tijd en een wens om iets aan hun gezondheid/productiviteit te doen.

Evert werkt in zijn EPT volgens deze drie basis principes:

  1. Veiligheid staat voorop en blessures proberen we te voorkomen.
  2. Training moet leuk zijn voor de klanten want zo houden we het vol!
  3. De training moet op ieder zijn/haar eigen niveau zijn.

Resultaat is hierbij natuurlijk ook belangrijk, maar staat bij Evert niet op plaats één. Om een gezondere en tevens blijvende levensstijl aan te leren en vol te houden is het plezier en de veiligheid zeer belangrijk!

Een dag uit het leven van Evert Maris

De elementen die in de dag van Evert terugkomen zijn voor veel Nederlanders niet vreemd. Een ontbijt bestaat voornamelijk uit boterhammen, net als de lunch. ’s Avonds staan er meestal aardappelen/pasta/rijst, vlees en (veel) groenten op tafel. Een vrij “normaal” Nederlands voedingspatroon zonder angst voor bepaalde producten. Dit voedingspatroon is goed vol te houden en stelt Evert in staat elke dag goed te trainen/presteren zonder tekorten of honger te hebben.

Van acht tot twaalf geeft Evert personal training en na de lunch tilt Evert zelf een groot aantal kilo’s. Na zijn eigen training gaat Evert weer richting de klant en werkt door tot laat in de avond.

Ambities

De ambities van Evert gaan verder dan enkel materiële zaken. Evert is er van overtuigd dat krachttraining de basis is van elke sport en beweging. Zonder kracht is een mens niet veel. Dit gedachtegoed wilt Evert meer onder de aandacht brengen. Sporters hebben altijd baat bij krachttraining, maar ook voor ouderen en kinderen is krachttraining belangrijk!

Naast het nastreven van deze ideologie, wilt Evert in de toekomst een eigen studio om het powerliften meer mainstream te maken en meer mensen in te lichten over de voordelen van krachttraining.

Must sees:

  • Fit zonder fabels
  • Jelmer de Boer
  • Brad Schoenfeld
  • Peter Bond

Tip

Als afsluiting wil Evert twee tips meegeven aan iedere krachtsporter of –trainer.

  1. Wees eerlijk over eten. Veel mensen die willen aankomen denken genoeg te eten, maar eten vrijwel altijd te weinig. De mensen die afslanken als doel hebben, eten vaak teveel. In beide gevallen kan het om een verschil van 600 kcal gaan per dag aan onder of over-rapportage.
  2. Wanneer je je richt op hypertrofie heeft Evert de volgende tip voor jou: probeer zo zwaar mogelijk te tillen met goede uitvoering (dus rug recht houden en hele beweging maken.

Comment Section

0 reacties op “Interview: High-Performance trainer Evert Maris

Plaats een reactie


*