Download dit E-book gratis!
Direct Toegang
X
Download dit E-book gratis!
50% Complete
E-book met 38 gezonde recepten en ontdek hoe je gezonder leert leven!

Page content

Interview: Laura Frelink van ILoveFitnessNews

article content

Interview: Laura Frelink van ILoveFitnessNews

Hoi! Ik ben Laura. Dit is een blog waar je iedere dag een artikel kunt vinden over fitness, voeding, de nodige motivatie en af en toe een beetje lifestyle.

Krachttraining en motivatie Laura Frelink I love Fassion News

Na jaren met schandalige platte billen rondgelopen te hebben, vond ik het tijd dat er eens verandering in kwam. Ik merkte dat je geen super strak figuur kreeg van uren cardio of door af en toe een groepsles te volgen. Dus ik ging als groentje een paar oefeningen proberen. Ik begon, net als iedereen, met een lege barbell en héle lichte dumbbells. Maar al snel kreeg ik de smaak te pakken. Ik wilde meer. Meer kilo’s, meer oefeningen, meer kennis, meer resultaat.

En terwijl ik bezig was merkte ik dat er in mijn directe omgeving heel veel meiden zijn die – net als ik – geen idee hadden hoe ze moesten beginnen met krachttraining. In het begin is dat ook super eng, omdat je je ‘aan de andere kant’ van de gym moet begeven. Maar dat is een drempel waar je over moet stappen, want aan ‘die andere kant’ wachten ronde billen en een strakke buik.

Hoe je dat dan aanpakt wilde ik heel graag vertellen op een niet zo’n ingewikkelde manier. Gewoon simpel en duidelijk, zodat iedereen begrijpt hoe je een barbell vast moet pakken, en nog belangrijker, waarom. Want het idee van dat cardio het antwoord is op alles is super achterhaald. Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat krachttraining je veel verder kan brengen.

Nieuwe studie

Ik ga binnenkort beginnen met een studie Voeding & Diëtetiek omdat ik heel graag mijn kennis wil uitbreiden op het gebied van gezonde voeding en topsport. Op deze manier kan ik mijn lezers nóg meer vertellen en ondersteunen in hun weg naar een gezonder lichaam.

Daarnaast blijft ilovefitnessnews.nl mijn focuspunt nummer 1. Ik streef met mijn blog ernaar om iedere dag mijn lezers nieuwe informatie te geven over alles wat maar met fitness te maken heeft. Ik werk samen met een aantal bedrijven, zodat ik op de hoogte blijf van de laatste ontwikkelingen. Dit zet mij wel in een luxe positie, want ik mag iedere dag dingen doen die ik super leuk vind.

Een dag uit het leven van Laura Frelink

Op een gemiddelde dag begin ik ‘s ochtends met een ontbijtje (havermout-whey pannenkoeken anyone?). Plaats ik een artikel online en stap ik daarna richting de gym. Wanneer ik terugkom gaat de tweede maaltijd erin, en begint de dag met schrijven en lezen voor ilovefitnessnews.nl. Je eigen tijden indelen is erg prettig, het geeft je de vrijheid om lekker veel te kunnen sporten en daar ben ik echt super blij mee! Ik eet ongeveer 4 a 5 keer op een dag en dat zijn dan vooral kleine maaltijden. Vaak met een eiwitshake tussendoor zodat ik niet iedere dag kilo’s kip en tonijn hoef te eten. Training Laura Frelink

Gemiddeld probeer ik zo’n 4 á 5 keer in de week te sporten. Ik train dan ook met een schema, wat voor mij het prettigst werkt omdat je op die manier goed het overzicht houdt op je verbeteringen. Ik vind dat je als vrouw vind verplicht een legday moet doen, als het even kan, twee keer in per week. De legdays staan dan ook bij mij bovenaan de lijst. Daarnaast train ik mijn triceps/borst/schouders op 1 dag en mijn biceps/rug op de andere. Wanneer ik op de 5e dag nog zin heb gooi ik er nog een aparte training voor de buikspieren bij in. Maar eindeloze crunches zie je mij nooit doen.

Voeding

Qua voeding doe ik niet veel bijzonders. Ik let wel erg goed op mijn eiwit-inname, want dat is super belangrijk voor het herstel proces en het aanzetten van spiermassa. Ik zorg ervoor dat ik iedere dag mijn macro’s binnenkrijg, dat houd ik met behulp van een foodtracker-app bij. Wanneer je al wat langer bezig bent met voeding weet je ongeveer wel wat je kunt eten op een dag, dus ik weeg niet alle porties af. Wat ik wel doe ik kijken of er iets in mijn macro’s past wanneer ik mega trek heb in iets ‘ongezonds’. Maar verder eet ik zo clean mogelijk, zodat ik geen verschrikkelijke cardio sessies hoef te doen om weer van die kilo’s af te komen.

Inspiratie

Op dit moment volg ik niet echt andere fitnessbloggers, ik klik altijd wel veel weg op YouTube. Ik volg bijvoorbeeld de Hodgetwins, Christian Guzman, Nikki Blackletter, Athlean-x en California Strength. Op het kanaal van Athlean-x wordt veel uitgelegd. Ik raad deze dan ook zeker aan om te bekijken wanneer je graag iets meer wilt weten over fitness, en hoe en waarom je bepaalde oefeningen moet uitvoeren.

Ambitie

Voor wat betreft de toekomst van ilovefitnessnews.nl is het vooral de bedoeling om meer meiden aan te spreken en te motiveren. Het uitbreiden van het platform, meer gaan communiceren via social media, maar vooral veel content blijven aanleveren.

 

Comment Section

0 reacties op “Interview: Laura Frelink van ILoveFitnessNews

Plaats een reactie


*