Download dit E-book gratis!
Direct Toegang
X
Download dit E-book gratis!
50% Complete
E-book met 38 gezonde recepten en ontdek hoe je gezonder leert leven!

Page content

De dipping belt

Kan jij met gemak 10 keer optrekken of kan jij met gemak 10 normale dips maken? Zo ja, dan is het tijd voor de volgende stap om kracht en spiermassa op te bouwen.

Breng je training naar de next level!Optrekken met een dipping belt

Optrekken en dippen zijn oefeningen die ontzettend belangrijk zijn. Met het dippen train je de triceps, borst- (pectoralis major) en schouderspieren (delotideus anterior). Bij het doen van een pull up train je met name de grote rugspier (latissimus dorsi). Pull ups zorgen o.a. voor de V-vorm in de rug.

Voor kracht, maar ook voor massa is het belangrijk dat je steeds een overload creërt. Waarom? Dat lees je hier.

Je kunt deze oefeningen verzwaren door weighted herhalingen te doen. In andere woorden: “verzwaarde herhalingen”. Het verzwaren kan je op verschillende manieren doen. Eén van deze manieren is het gebruik van de dipping belt.

Wat is een dipping belt?

De dipping belt is een riem dat je om je middel bevestigd. Door de pasvorm zit het een stuk comfortabeler als een gewoon touw of een dumbbell geklempt tussen je benen. Vervolgens kunnen er aan de riem gewichtsschijven bevestigd worden. Je kunt er zonder problemen 50 kg aan hangen.

Comment Section

0 reacties op “De dipping belt

Plaats een reactie


*