Download dit E-book gratis!
Direct Toegang
X
Download dit E-book gratis!
50% Complete
E-book met 38 gezonde recepten en ontdek hoe je gezonder leert leven!

Page content

Twee tips hoe jij een betere training kunt maken!

Een warming-up doen vóór je training of wedstrijd heeft vele voordelen. Dit klinkt je waarschijnlijk niet vreemd in de oren.

Een goede warming-up heeft een positieve invloed op je kracht, snelheid, lenigheid en ga zo maar door. Daarnaast zorgt het er ook voor dat je mentaal klaar bent om een goede training te maken.

Tip 1: Pas movement preperations toe

Movement preperations zijn van belang voordat je start met een training. Deze bewegingen activeren alle kleine spieren rondom je gewrichten die helpen om je gewrichten bij elkaar te houden.
Enkele doelstellingen zijn:
– Voorbereiding op de training
– Verhoogt bloedtoevoer naar de spieren
– Activeert de spieren en het zenuwstelsel

In de onderstaande video’s leggen wij drie verschillende movement preperations uit.

1.Reverse lunge with lateral flexion

2. The Knee Lift

3. Hand Walk Forward

Doe het volgende:
Van elke oefening doe je één serie met acht herhalingen. Bij de knee lift en reverse lunge maak je vier herhalingen zowel links als rechts.

Tip 2: Gebruik een foamroller!

Een voordeel van het foam rollen is o.a. het vergroten van de bewegingsuitslag (op korte termijn). Daarnaast vinden wij het vooral lekker om de training ermee te beginnen en te eindigen.

Het is ook belangrijk dat je het zelf prettig vindt om het in je training te integreren. Psychologische aspecten zijn namelijk ook belangrijk. Doe dus ook wat jij als prettig ervaart (al kan de foam roller soms niet heel prettig aanvoelen, kunnen wij uit ervaring spreken )

Wij adviseren deze foam roller.

Zie in deze video vier voorbeeld oefeningen.

Conclusie
Er zijn meer mogelijkheden dan alleen maar vijf minuten op de hometrainer of een klein stukje joggen op de loopband. Deze twee tips zorgen ervoor dat jij een nog betere training kunt maken.

    Comment Section

    1 reactie op “Twee tips hoe jij een betere training kunt maken!


    Door Fidelia op 7 maart 2017

    Exrelmety helpful article, please write more.

    Plaats een reactie


    *